Provar från iPhonen

En sak som är lite jobbigt med att vara mig är att jag hela tiden känner nåt slags behov av att utmana mig själv i jävligt dumma och risky grejer. Fråga inte varför, för jag gillar ju inte direkt känslan av panik när man vet att nu kan det gå åt h-e.

Som typ igår. Bubblis (min bil) hade ingen bensin när jag skulle åka från skolan (nu snackar vi INGEN bensin) och bensinstationerna vid skolan va jättedyra + man måste betala med cash. I en sån situation hade ju en normal person tänkt: okej men det får gå för den här gången, jag vill ju inte få bensinstopp nånstans. Men nej nej, jag tänker att jag säkert klarar mig precis till bensinstationen i Marinan där jag brukar tanka så jag åker på en sjukt traffikerad Lincoln blvd mot Marina del Rey.

Jag inser att bensinmätaren sjunker ovanligt snabbt och inte ens halvvägs hem står den och väger på 0:an så jag får ju paaaaaniiiiik och börjar kolla desperat efter en bensinmack och hittar på andra sidan gatan i en stor korsning som jag står mitt i (för att svänga vänster) omg jag var typ helt gråtgärdig, tänk om jag fått stopp där?!? Thank god klarade jag mig över...

Sen idag när vi vaknade upp hade de stängt av elen här i lgh komplexet pga nån renovering och min iPhone hade verkligen iiiinget batteri. Jag har inte vågat koppla in den till min dator sen den blev upplåst av Telenor för dom på T-mobile sa att den kunde låsas tillbaka då. Nu i min desperation fick jag som vanligt för mig att unmana ödet igen och gjorde först lite research på nätet, och det var typ 50/50, för vissa funkar det, för vissa inte...men jag chansar som vanligt... Tuuuuur att det funkade...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0